Tavallisin b-to-b-myynnin pullonkaula verkkopalveluissa on vanhentunut ja hajallaan oleva tuotetieto. Nopeuta myyntiä ohjelmistolla, joka yhdistää tuotetietokannan, tarjous- ja tilausjärjestelmän, kuvapankin ja verkkosivut. Se on suomalainen SOLU, jota käytetään jo yli 100 sovelluksessa eri maissa.
Hakukoneet ja verkko ovat muuttaneet b2b -myyntiä. Kauppaa tehdään koko ajan enemmän verkossa, jos tuotetieto on tehokkaasti saatavilla. Tämä vaikuttaa varsinkin teollisuuden, rakentamisen ja teknisen kaupan myyntiin, johon liittyy paljon tuotetietoa, muuttujia, vaihtoehtoja – ja hinnatkin vaihtuvat sesongin, raaka-aineiden hintojen tai muiden markkinamuutosten mukaan.
Laajojen tuotekatalogien tuottaminen ja päivittäminen on kallista. Myyjien aikaa kuluu kohtuuttomasti tiedon etsimiseen, päivittämiseen ja asiakkaille toimittamiseen. Nykyaikainen ratkaisu on luoda tehokas myyntipaikka verkkoon. Siellä päivittäminen, muutokset ja ylläpito sujuu automaattisesti.